سبد خرید

عصر جاه‌طلبی

ناشر : فارابیدسته: ,
موجودی: 1 موجود در انبار

530,000 تومان

عصر جاه طلبی چین امروز را بی‌پرده و بدون سانسور به تصویر می‌کشد. این کتاب حاصل تجربه مستقیم نویسنده از سال‌ها زندگی در چین است؛ زندگی‌ای که با معاشرت و رفت وآمد با مردم عادی و نیز بعضی از افراد مشهور چینی همراه بوده است. نویسنده با هنرمندانی مانند آی ویوی و نیز بعضی از سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی رفت و آمد داشته و درباره جزئیات زندگی آنان در این کتاب سخن گفته است. آزنوس نشان داده است که زندگی مردم چین پس از سقوط کمونیسم چه تحولات گسترده‌ای داشته و البته چه تفاوت فاحشی است میان آنچه در رسانه‌های چینی و همچنین غربی درباره چین گفته می‌شود و زندگی واقعی مردم. تأکید این کتاب بر اقتصاد، رسانه و مذهب بوده و جایگاه این سه عنصر کلیدی را در چین امروز واکاویده است.

1 عدد در انبار

مقایسه



عصر جاه‌طلبی

درباره نویسنده اوان آزنوس:

اوان آزنوس (Evan Osnos) نویسنده کتاب عصر جاه‌طلبی، نویسنده و روزنامه‌نگار از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۸ در شیکاگو تریبون می‌نوشت و سال ۲۰۰۸ به همراه همکارانش در این روزنامه برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر برای روزنامه‌نگاری تحقیقی شد. همان سال اسنوس در نیویورکر مشغول کار شد و به عنوان خبرنگار محلی رفت چین. اسنوس به مدت ۵ سال در چین زندگی کرد و در کنار گزارش‌هایی که برای نیویورکر می‌نوشت تجربه‌ی حضورش در این کشور و نتیجه‌ی مصاحبه‌ها و مشاهداتش رو در کتاب عصر جاه‌طلبی منتشر کرد که اولین کتابش بود. عصر جاه طلبی برنده جایزه ملی کتاب سال ۲۰۱۴ امریکا شد و جزو فینالیست‌های جایزه‌ی پولیتزر بود.

درباره کتاب عصر جاه‌طلبی:

چطور چین از کشوری فقیر و در حال توسعه به ابرقدرت اقتصادی جهان تبدیل شد، اون هم فقط ظرف مدت ۳۰ سال؟ اوان اسنوس نویسنده کتاب عصر جاه‌طلبی برای جواب به این پرسش با لنز خیلی بسته نگاه می‌کنه و توجهمون رو جلب می‌کنه به نکته‌‌های تازه‌ای توی مسیر شکوفایی چین. اینکه چطور ظهور فردیت در چین کمونیستی باعث قدرت گرفتن این کشور شد و چرا شهروندان نقششون توی جایگاه امروزی چین پررنگ‌تر و موثر از حکمرانان بوده.

ما ممکنه امروز چین رو به عنوان یک قدرت اقتصادی بزرگ بشناسیم اما چقدر از مسیری که طی کرده تا به این جایگاه برسه خبر داریم؟ از دوره‌ای که مردم چین درگیر فقر و فلاکت و توهم توطئه بودن خیلی سال نمی‌گذره اما امروز چین بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی جهانه، بیشتر شهروندان چین هر سال ثروتمندتر از سال قبل میشن. چه چیزی توی چین باعث این رشد سریع شده؟

قسمتی از کتاب عصر جاه‌طلبی:

اشتراک گذاری:
نويسنده/نويسندگان

مترجم

نوع جلد

گالینگور

قطع

رقعی

نوبت چاپ

سال چاپ

1402

تعداد صفحات

524

زبان

موضوع

شابک

9789649957531

وزن

730

جنس کاغذ

,

عنوان اصلی

Age of Ambition: Chasing Fortune, Truth, and Faith in the New China
2014

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “عصر جاه‌طلبی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پرسش و پاسخ از مشتریان

هیچ پرسش و پاسخی وجود ندارد ! اولین نفری باشید که درباره این محصول میپرسید!

موقع دریافت جواب مرا با خبر کن !
در حال بارگذاری ...