سبد خرید

وقتی مردم برخلاف نظر ترامپ عمل می‌کنند

وقتی مردم برخلاف نظر ترامپ عمل می‌کنند

کتاب نوشتن درباره ترامپ تبدیل به تجارتی پرسود شده است و ناشران از ترس خشکیدن این چشمه درآمد بی‌زحمت پس از انتخابات نوامبر، هر روز عنوان جدیدی به بازار ارائه می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سری‌ کتاب‌های «عطش مبارزه» که اقتباس سینمایی‌اش هم با بازی جنیفر لارنس از فیلم‌های پرفروش‌ است، از محبوب‌ترین عناوین بازار کتاب است.
چند وقت پیش در ماه می آخرین کتاب از این مجموعه به بازار آمد و طی چند ماه در رکوردی جالب توجه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نسخه فروش داشت. رکورد بسیار چشمگیری است اما جالب است بدانید کتابی که برادرزاده ترامپ علیه عمویش نوشته است تحت عنوان خیلی زیاد، اما همیشه ناکافی در یک هفته فروشی فراتر از این داشت!
کتاب افشاگرانه برادرزاده ترامپ، رکورد زد. کتاب برادرزاده ترامپ کتاب اول آمازون شد.
بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز معمولا نمی‌توان برای کتاب‌هایی که درباره سیاستمداران و دولتی‌ها نوشته می‌شود، بازار قطعی متصور شد اما در ماجرای ترامپ اوضاع اینگونه نیست. این چهره جنجالی از آغاز سوژه کتاب‌های زیادی شد و کتاب‌هایی افشاگرانه درباره کمپین‌های تبلیغاتی، دولت، خانواده، کسب‌وکار و حتی گلف‌بازی کردنش روانه بازار کتاب شد. این‌ کتاب‌ها اغلب فروش بالایی را تجربه کردند.
در روزهای نخست ریاست‌جمهوری ترامپ نخستین کتاب افشاگرانه درباره او با عنوان «آتش و خشم» و «ترس: ترامپ در کاخ سفید» روانه بازار شدند. «آتش و خشم» را می‌توان نخستین کتاب افشاگرانه درباره ترامپ نامید که در آغاز دوران ریاست‌جمهوری او با فروش فوق‌العاده قابلیت‌های این دست نوشته‌ها درباره ترامپ را عیان کرد. این کتاب در روزهای آغازین در بازار عملکردی فوق‌العاده داشت و در مدت کوتاهی فروشش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نسخه هم بیشتر شد.
«ترس: ترامپ در کاخ سفید» هم کتابی غیرداستانی نوشته باب وودوارد روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی است. این کتاب هم از جمله نخستین کتاب‌های غیرداستانی علیه ترامپ بود که بازار داغی پیدا کرد و بیش از ۲ میلیون نسخه‌اش فروخته‌ شد.
این کتاب‌ها در دورانی به بازار آمدند که هنوز ترامپ در آغاز کار سیاسی بود و دولتش در ابتدای مسیر. سیل بعدی کتاب‌ها قرار بود به قلم کسانی نوشته شود که مدتی را در دولت با او همکاری کرده‌اند.
اعترافات آن‌ها که از دولت ترامپ جدا شدند:
بسیاری از همکاران سابق ترامپ در دولت دست به قلم شدند و درباره او نوشتند. این افشاگری‌ها خیلی زود بازار داغی پیدا کرد. مخاطبان می‌خواستند بدانند که در دولت جنجالی ترامپ چه خبر است؟ برای پی بردن به ماجراهای پشت پرده چه چیز بهتر از اعترافات همکاران سابق ترامپ است.
این کتاب‌ها بیشتر در قالب خاطرات منتشر می‌شد و از مشهورترین نویسندگانش می‌توان به جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق ترامپ با کتاب آنچه در اتاق اتفاق افتاد، جیمز کومی مدیر سابق پلیس فدرال آمریکا «اف‌بی‌ای» و اماروسا نیومن دستیار سابق ترامپ اشاره کرد.
حتی آنتونی اسکاراموچی که فقط ۱۱ روز در مدیر ارتباطات کاخ سفید بود هم آنقدر حرف برای گفتن داشت که دست به قلم شود!
این افشاگری‌ها درباره پشت پرده ترامپ در دولتش است اما جنجال‌های رییس‌جمهور آمریکا فقط به دوران ریاست‌جمهوری او محدود نیست. اینجا است که پای کسانی مثل مری برادرزاده دونالد ترامپ به میدان باز می‌شود.
ترامپ واقعی از زبان خانواده و نزدیکانش
وحشت رئیس‌جمهور آمریکا از یک کتاب
از «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» تا افشاگری جان بولتون از آغاز به بازار آمدن این کتاب‌ها تا کنون از جذابیت‌شان برای خوانندگان کم نشده است. همین بس که کتاب بولتون بیش از یک میلیون نسخه فروش داشت و کتاب مری ترامپ به چاپ بیستم رسیده است.
جنجال‌های ترامپ آنقدر همه را به خود مشغول کرده است که نه فقط کتاب‌های افشاگرانه پرفروش‌ شده‌اند که به ادعای نیویورک‌تایمز فروش قانون اساسی آمریکا به نسبت دوران اوباما ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. انگار که مردم می‌خواهند خودشان بررسی کنند که حرف‌ها و کارهای ترامپ تا چه اندازه بر اساس قانون است. حتی گزارش مولر که سندی قضایی است به فروش بالایی دست پیدا کرد.
تب ترامپ کی فروکش می‌کند:
در چهار سال گذشته در آمریکا بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب درباره ترامپ منتشر شده است که بسیاری از آن‌ها جزو پرفروش‌های بازار شده‌اند. همانطور که پیش از این هم اشاره شد، هنوز هم کتاب‌های افشاگرانه‌ای که درباره این رییس‌جمهور جنجالی روانه بازار می‌شوند مخاطبان بسیاری دارد.
احتمال بسیاری وجود دارد که پس از انتخابات پیش رو و شکست احتمالی ترامپ این تب هم فروکش کند. البته در دوران رقابت‌های داغ بایدن با ترامپ، ۲ ماه مانده به انتخابات بهترین زمان برای انتشار هر آن‌چیزی است که درباره ترامپ افشاگری کند.
به همین دلیل است که تا در این برهه چند کتاب مهم در این ژانر به بازار عرضه می‌شوند. یکی از مهم‌ترین کتاب‌ها «بی‌وفا» نوشته مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ است که خاطراتش از همکاری با ترامپ افشاگری‌های فراوانی در خود دارد. ناشر کتاب برای چاپ نخست انتظار فروش ۶۰۰ هزار نسخه‌ای دارد.
کتاب مهم دیگر «خشم» اثر باب وودوارد است. وودوارد که در کتاب «ترس: ترامپ در کاخ سفید» طعم دلچسب موفقیت را چشیده است این بار معامله ترامپ با کره‌شمالی و ماجرای کرونا را دستمایه کتابش قرار داده است.
از دیگر کتاب‌های مهمی که نزدیک انتخابات آمریکا به بازار می‌آید خاطرات ریک گیتس است که در انتخابات قبلی در تیم تبلیغاتی ترامپ بود و در پرونده تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به عنوان شاهد حاضر شد.
تاثیر معکوس ترامپ!
تاثیر ترامپ در فروش‌ کتاب‌ها معکوس است. در حالی که کتاب‌های مربوط به او در بازار پرفروش می‌شوند او نمی‌تواند کتاب‌هایی که دوست دارد پرفروش کند. او اوایل امسال در توییتر یکی از کتاب‌های مورد علاقه‌اش با عنوان «ترامپ و چرچیل: مدافعان تمدن غرب» را تبلیغ کرد و در حالی که ۸۶ میلیون دنبال‌کننده در این شبکه‌ اجتماعی دارد فروش کتاب در نهایت چیزی کمتر از ۳ هزار نسخه شد.
در نقطه مقابل کتاب‌هایی قرار دارند که ترامپ از آن‌ها متنفر است. همین که ترامپ علیه کتابی موضوع می‌گیرد و در توییتر درباره‌اش می‌نویسد می‌توان روی پرفروش‌ شدنش حساب کرد. ماجرایی که بارها اتفاق افتاده است. مت لیتیمر مدیر آژانس ادبی ژاولین در واشنگتن در این باره می‌گوید: «دعا کنید که ترامپ از کتاب شما متنفر باشد و درباره‌اش در توییتر بنویسد.»

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

در حال بارگذاری ...

نوروز پیروز

سال نو و نوروز را خدمت فرهیختگان گرامی شادباش عرض می‌کنیم.
به اطلاع می‌رسانیم، آخرین روز دریافت سفارش‌ها ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ خواهد بود و سفارش‌های ثبت شده

بعد از این تاریخ پس از کنترل موجودی از تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ارسال خواهند شد.
آرزوی سالی پر از شادی و سلامتی برای همه داریم.
با سپاس.

کامک کتاب