سبد خرید

کتاب‌های برگزیده گودریدز توسط کاربران 2020

کتاب‌های برگزیده گودریدز توسط کاربران 2020

کتاب‌های برگزیده گودریدز توسط کاربران 2020

سایت گودریدز لیست ۲۰ کتاب برنده «جایزه بهترین کتاب اول گودریدز» امسال را معرفی کرد. این کتاب‌ها که پس از رای گیری توسط کاربران معرفی شده در 20 موضوع مختلف دسته بندی شده و بهترین هر ژانر اعلام می‌شود. در این رده‌بندی کتاب سرزمین موعود نوشته باراک اوباما برترین کتاب بیوگرافی لقب گرفت و برنده جایزه معتبر Goodreads Choice Awards که به ‌صورت مستقیم و با رای خوانندگان انتخاب می‌شود، شد.

گودریدز 2020

بهترین کتاب ژانر بیوگرافی، کتاب سرزمین موعود (Promised Land)

یکی از کتاب‌های پرطرفدار امسال که توسط نیویورک تایمز و آمازون نیز به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های ۲۰۲۰ معرفی شده‌است، «سرزمین موعود» نوشته باراک اوباما است. این کتاب سرزمین موعود رقیب سفت و سختی برای کتاب Becoming (شدن) نوشته همسر وی یعنی میشل اوباما شده‌ است. این کتاب روایت زندگی شخصی اوباما از زبان خود اوست و بسیاری از خوانندگان، آن را کتابی جذاب توصیف کرده‌اند که می‌توان با خواندنش به ذهن چهل و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا سفر کرد. جالب است که این کتاب دقیقا دو هفته بعد از انتخاب «جو بایدن» به‌عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا منتشر شد و از آنجایی که بایدن در زمان اوباما در مقام معاونت اول فعالیت می‌کرد، خوانندگان برای اطلاع از سرگذشت او، برای خریدن کتاب بیشتر ترغیب شدند.

بهترین کتاب ژانر رمان تاریخی، کتاب  نیمه ناپدید شده (The Vanishing Half)

«نیمه ناپدید شده» نوشته Brit Bennett یکی دیگر از بهترین کتاب های ۲۰۲۰ گودریدز از نگاه کاربران است که مورد توجه خوانندگان زیادی قرار گرفته. این کتاب پیش‌تر به‌عنوان یکی از ۱۰ کتاب برتر نیویورک تایمز و همچنین جزو لیست بهترین‌های آمازون معرفی شده‌است. داستان کتاب درباره زندگی پر پیچ و خم دو قلویی است که هرکدام راه متفاوتی را در زندگی پیش می‌گیرند و تلاش می‌کنند هویت جدیدی را برای خودشان شکل دهند.

بهترین کتاب ژانر داستانی، کتاب کتابخانه نیمه‌شب (The Midnight Library)

مت هیگ یکی از بهترین نویسنده‌ها و روزنامه‌نگاران انگلیسی‌زبان است که کتاب‌های موفق زیادی مانند آرام باش بی‌اعصاب، یادداشت هایی برای سیاره پر استرس و چگونه زمان را متوقف کنیم را نوشته‌است. آخرین کتاب او یعنی کتابخانه نیمه‌شب که به‌عنوان یکی از بهترین کتاب های گودریدز از نگاه کاربران انتخاب شده‌است، بازگو کننده یک کاوش جسورانه برای پیدا کردن زندگی است. در یک کتاب‌خانه بزرگ که هزاران کتاب در آن قرار دارد، بعضی از کتاب‌ها بازگو کننده زندگی واقعی ما هستند، و بعضی دیگر درباره زندگی‌ای می‌گویند که ما می‌توانستیم داشته باشیم. ما می‌توانیم به این کتاب‌خانه برویم و زندگی‌مان را به شکل‌های مختلف نظاره کنیم. اما آیا هیچ‌کدام از این زندگی‌ها، بهتر از زندگی‌ای هستند که خودمان داریم؟

بهترین کتاب ژانر معمایی-جنایی، کتاب فهرست مهمانان (The Guest List)

اگر به داستان‌های رمزآلود علاقه دارید. کتاب «فهرست مهمانان» به‌نویسندگی لوسی فولی (Lucy Foley) در صدر کتاب‌های معمایی-جنایی ۲۰۲۰ قرار دارد و قصه به گونه‌ای نوشته شده‌است که شما را هر لحظه غافلگیر می‌کند. داستان این کتاب درباره یک عروسی مجلل در یک جزیره است. در این مهمانی همه‌چیز عالی به نظر می‌رسد. اما کم‌کم اوضاع تغییر می‌کند و مهمانان وارد یک فضای رعب‌آور و ترسناک می‌شوند. نویسنده در ایجاد حس ترس و اضطراب عالی عمل کرده‌است. همراه با اضافه شدن شرایط بد جوی مانند طوفان، ابرهای تیره و بارش به فضای داستان، دلهره بیشتری به خوانندگان تزریق می‌شود و آن‌ها باید در جایی که هستند، بتوانند واقعیت را حدس بزنند. چه کسی از این مهمانی زنده بیرون می‌رود؟

بهترین کتاب ژانر ترسناک، کتاب گوتیک مکزیکی (Mexican Gothic)

در لیست بهترین کتاب های گودریدز امسال، نام کتاب Mexican Gothic نوشته Silvia Moreno-Garcia نیز به چشم می‌خورد. این کتاب در ژانر ترسناک نوشته شده و توسط مخاطبان گودریدز، به‌عنوان بهترین کتاب ترسناک امسال انتخاب شده‌است. قصه این کتاب درباره دختری زیبا و باهوش به‌نام نائومی است. که بعد از درخواستِ کمک دخترعموی خودش، وارد داستانی پرالتهاب می‌شود. به نظر می‌رسد شوهر دختر عموی نائومی قصد دارد همسر خودش را به قتل برساند. و نائومی قرار است به دخترعموی خودش کمک کند تا از این مهلکه خلاص شود. اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود. این شروعِ یک ماجراجویی عمیق است که نائومی آن را پیش می‌برد و خواننده را نیز با خودش همراه می‌کند.

بهترین کتاب ژانر فانتزی: رمان House of Earth and Blood نوشته Sarah J. Maas 

بهترین کتاب ژانر عاشقانه: رمان From Blood and Ash نوشته Jennifer L. Armentrout 

بهترین کتاب ژانر علمی-تخیلی: رمان To Sleep in a Sea of Stars نوشته Christopher Paolini 

بهترین کتاب ژانر علم و تکنولوژی: کتاب A Life on Our Planet نوشته David Attenborough

بهترین کتاب دستور غذا و آشپزی: کتاب Modern Comfort Food نوشته Ina Garten

بهترین کتاب گرافیک نول: کتاب Heartstopper: Volume Three نوشته Alice Oseman

بهترین کتاب شعر: Dearly: New Poems نوشته Margaret Atwood

بهترین کتاب «کتاب اول»: کتاب Such a Fun Age نوشته Kiley Reid

برای دیدن لیست کامل و توضیحات بیشتر به سایت گودریدز سر بزنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

در حال بارگذاری ...